Kontakt: +381 63 468 387

Dizajn bilborda

KAKO DA PRIVUČETE PAŽNJU NA VELIKOM FORMATU!?

ipad on the road billboard

Ako želite da se bavite grafičkim dizajnom, dizajn bilborda će sigurno biti jedan od čestih zadataka!

Dobri i efikasni bilbordi, mogu lako da privuku pažnju i ostave snažan utisak, ali i da navedu ljude da kasnije razmišljaju o onome što su videli i poruci koju su primili. Dizajn bilborda je vrsta vizuelnog pripovedanja, a tu, kao i u svakom pripovedanju, postoje neka pravila.

Pred vama su saveti koji vam mogu pomoći da to radite na uspešan način.

1. Jednostavan izgled

Manje je više, važi, kako u celokupnom dizajnu, tako i ovde. Jednostavnost je najčešće i najbolje rešenje. Najefikasnije poruke su uvek jednostavne. Vaš bilbord treba da bude jasan i kratak izraz jedne ideje, odnosno poruke.

2. Kratka poruka

Iako dizajneri retko sami osmišljavaju kopije i slogane, dobro je da imate u vidu da su kratke rečenice uvek bolje rešenje. Ukoliko vaš klijent donese ceo pasus teksta ili poželi da se na bilbordu nađe „kilometarska“ rečenica, pokušajte da mu objasnite da to nije najbolje rešenje, ma koliko dobar dizajn vi uspeli da napravite. Držite se pravila: 7 ili manje reči.

3. Imajte na umu vreme

Da li vaš dizajn može efikasno da saopšti poruku u roku od 5-10 sekundi? Zapamtite: Vaša ciljna publika najčešće prolazi pored bilborda u vožnji, brzinom od oko 60 km/ sat. Svi prekomplikovani i sitni elementi, kao i previše detalja ostaće neprimećeni. Zato ne gubite vreme na sitnice.

4. Veliki fontovi i tekst

Važno je da ljudi mogu da pročitaju poruku sa velike udaljenosti. Zato se pobrinite da bitne reči budu dovoljno velike, a font jasan i jednostavan za čitanje. Klasični, jednostavni i ‘bold’ fontovi poput Sans Serif-a su, uglavnom, najbolje rešenje. Izbegavajte tanke, „nakićene“ fontove, jer je za njihovo čitanje i razumevanje potrebno više vremena. Obratite pažnju na adekvatan razmak između slova, reči i linija, jer i to dodatno poboljšava vidljivost.

5. Napravite kontrast bojama

Odgovarajući kontrast boja je ključ za dobru čitljivost. Boje koje su najbolje za upotrebu na bilbordima su: crna, bela (ali podebljana), kao i primarne boje poput crvene, žute i plave. Crni tekst na žutoj pozadini je sjajan izbor za lako čitanje i dobru vidljivost. Boje koje treba da izbegavate su: smeđa, zemljani i pastelni tonovi.

6. Jedna slika obično govori više

Koristite jednu veliku sliku i tako ćete najbrže i najlakše privući pažnju publike. Na primer, jedna slika flaše funkcioniše bolje nego šest slika flaša. Ako imate mali predmet (kao što je na primer komad nakita) učinite ga velikim, ali izbegavajte da radite suprotno. Naravno, to ne važi ukoliko želite da umanjenjem nekog objekta koji je inače veliki (kao što je, na primer, kuća) saopštite neku poruku.

7. Jednostavna pozadina

Koristite jednostavnu pozadinu koja ne utiče na vaše slike, slogan ili logotip. Previše praznog prostora nije dobra stvar kada su u pitanju bilbordi. Prazan prostor je veoma važan element u dizajnu web strana ili štampanih medija, ali imajte na umu da je bilbord ogromna površina. To svakako ne znači da treba da „pretrpate” taj prostor, već da ga iskoristite da biste povećali slova, slike i logo.

8. Poziv na akciju

U slučaju bilborda, poziv na akciju nije dugme na koje može da se klikne, ali to ne znači da bilbord ne treba da poziva na neku akciju. Razmislite na koju akciju treba da poziva vaš bilbord i šta vaša ciljna grupa treba da uradi kada ga vidi. To ne mora da bude samo poziv na kupovinu proizvoda jer bilbordi mogu da posluže i kao usmerenja na web stranice, društvene mreže ili neku drugu vrstu angažmana.

9. Logo

Ravnoteža između slike i logotipa mora da postoji. Logo obično nije veliki kao na slici. On ne bi trebalo da bude manji od 1/8 veličine površine. Imajte na umu da je to stvar koja treba da se „ureže“ u umove potrošača.

10. Ne primenjujte nijedan savet bukvalno

Svi prethodno navedeni saveti se odnose na većinu slučajeva, ali to ne znači da treba da ih se slepo i doslovno držite. Ukoliko se vaša ideja bazira na tome da se, na primer, slova i elementi „guraju“ na bilbordu i tako želite da saopštite neku poruku, to ne znači da treba da od nje odustanete jer nije „po pravilniku“. Međutim, uvek kada primenjujete postupak koji nije preporučljiv za dizajn, pobrinite se da iza toga stoji jasna ideja i da njom postižete željenu emociju kod ljudi.